Jak ogarnąć doktorat? To pytanie na dziś 🙂
Jestem na studiach doktoranckich, z pewnymi przerwami na urodzenie dzieci. Teraz staram się wrócić i dzisiaj byłam na spotkaniu na uczelni, podczas którego kolega prezentował wyniki swoich badań. I złapałam się za głowę ile przede mną pracy! Jak to okiełznać przy dwójce malutkich dzieci? Na pewno się da, bo nie ja pierwsza, ale jeszcze nie wiem jak to zrobić 🙂 Powoli, to na pewno 🙂

W weekend mieliśmy gości, a to zaowocowało dwoma sałatkami, ciastami i muffinkami. Dziś przepis na te ostatnie. Korzystałam z tego przepisu http://www.mojewypieki.com/przepis/chocolate-chip-muffins , trochę go modyfikując.

Składniki na 12 muffinek

  • 250 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki kakao
  • 175 g cukru
  • 100 g posiekanej gorzkiej czekolady
  • 250 ml mleka
  • 90 ml oleju
  • 1 jajko
  • pół opakowania cukru waniliowego

W misce wymieszać jajko, olej, mleko. Dodać mąkę, proszek do pieczenia, kakao, cukier. Wymieszać widelcem, tylko do połączenia się składników. Dodać drobinki czekoladowe. Wymieszać. Przełożyć do foremek.

Ja formę do muffinek wykładam papierowymi papilotkami lub wlewam ciasto bezpośrednio do foremek silikonowych.
Przed:
muffinki czeko
Po:
muffinki czeko po
Ich wielką zaletą są drobinki czekolady, które tylko troszkę się rozpuszczają w cieście i dają fantastyczny efekt!
Smacznego!
