Szukałam, szukałam i znalazłam dwie świetne książeczki do zabaw paluszkowych i prostych masażyków. Dlaczego akurat takie? Bo już wiele razy słyszałam i czytałam, że tego typu zabawy są bardzo ważne w rozwoju maluchów, są proste, łączą się z rymowankami, które też mają duże znaczenie, a przede wszystkim dają dużo radości. Z zabaw paluszkowych znałam tak naprawdę tylko „Sroczkę” i „Idzie rak”, a tu okazuje się, że wybór jest większy!
Pierwsza książka autorstwa Krzysztofa Sąsiadka pt.”Zabawy paluszkowe” jest bardzo dobra pod kilkoma względami.
Zabawy-paluszkowe_Krzysztof-Sasiadek,images_big,8,83-7278-141-9                              (Źródło zdjęcia: http://eregalik.blox.pl)

Po pierwsze proponuje aż 35 takich zabaw! Zatem wielka różnorodność, jest z czego wybierać. Po drugie, obok każdego wierszyka pokazane są gesty, jakie można wykonywać do konkretnych słów. Proste do zastosowania. Do tego do kilku jest podany zapisy nutowy, więc oprócz mówienia możemy także je zaśpiewać.

pieski                          (Źródło zdjęcia: http://eregalik.blox.pl)

Bardzo podoba mi się także format małej książeczki, którą na pewno będę zabierała w dłuższą podróż samochodem (jak znalazł na wakacje), bo zabawy rączkami są świetne do zajęcia maluchów, kiedy nudzą się w podróży, nie potrzebujemy wtedy więcej rekwizytów, wystarczą nam nasze rączki i małe podpowiedzi w postaci książki! Bardzo polecam!
BALWANEK,BIEDRONKA                              (Źródło zdjęcia: http://eregalik.blox.pl)

Druga książka to „Przytulanki czyli wierszyki na dziecięce masażyki” Marty Bogdanowicz.

Przytulanki-Czyli-wierszyki-na-dzieciece-masazyki-Zabawy-relacyjno-relaksujace_Marta,images_big,25,978-83-7134-149-6                         (Źródło zdjęcia: www. harmonia.edu.pl)

To książka o podobnym układzie (choć format, ma duuużo większy) z bardzo ładnymi ilustracjami. Główną ideą książki są masażyki, które możemy wykonywać na plecach dziecka. Mówimy wierszyk opisujący jakąś historię, którą wymalowujemy palcem na pleckach malucha. Świetna zabawa! Tu także odnajdziemy podpowiedzi, co robić na konkretne słowa. Obok kolejny wersów inną czcionką opisane są gesty, które wykonujemy! Jest to propozycja dla troszkę starszych dzieci (raczej mój dwulatek), podczas gdy w „Zabawy paluszkowe” bawię się z naszą 7-miesięczną Marysią.
Polecam!

przytulanki1_16.indd                           (Źródło zdjęcia: www. harmonia.edu.pl)

