Dziś krótko. Kilka refleksji.

Zdecydowaliśmy się na podawanie suplementów.
Odkąd w ciąży wiedzieliśmy, że Marysia będzie miała ZD pilnie czytamy stronę http://www.zespoldowna.info , na której można bardzo dużo dowiedzieć się o suplementach. Czytaliśmy, mieliśmy dylematy, wątpliwości.
Najpierw pod wpływem informacji z tej strony, innych rodziców i lekarza we Wrocławiu zdecydowaliśmy się na lek cerebrolizyna. Podajemy w tej chwili drugą serię (Marysia ma 14 miesięcy).
Natomiast miesiąc temu postanowiliśmy podawać suplementy. Najpierw zrobiliśmy badania, a później podaliśmy Marysi Omegi Pro DHA http://www.nordicnaturals.com/en/Products/Product_Details/154/?ProdID=14
Dostaje 1 kapsułkę dziennie.
Do tego zieloną herbatę Teavigo http://www.zespoldowna.info/teavigo-ekstrakt-zielonej-herbaty-bezkofeinowej.html
Docelowo Marysia powinna dostawać 1 kapsułkę dziennie, rozłożoną na 2 porcje po pół kapsułki.
Jednak powinno się zacząć od małych dawek, ja dałam na początek za duże i kupy były paskudne. Odstawiłam, poczekałam kilka dni. Zaczęłam dawać po 1/4 kapsułki dziennie, później po pół, dziś dałam 3/4.
Co zauważyłam. Chodzi później spać, jest pobudzona, ale bez przesady. (no raz jej dałam ok. 18:00, to poszła spać o 23:00 🙂 ) Ale teraz nie robię tego błędu i daję jej do 15:00.
Ostatnie dwa tygodnie to czas kiedy się rozgadała (ale mamy też świetną panią logopedę), ładnie powtarza i hit, którym jestem zachwycona to odróżnia przedmioty, czyli pokazuję jej dwie zabawki lub dwa obrazki: krowa i owca. Mówię: Marysiu daj krowę.
A Marysia daje odpowiednie 🙂
Oczywiście zajęło nam to trochę czasu, ale ćwiczymy, bawimy się!
Oczywiście można powiedzieć, że to nie suplementy, tylko nadszedł taki moment. Może. Nigdy się nie dowiem. Nie mam drugiej Marysi, żeby porównać. Jednak uważam, że suplementy to dobra droga.

Planujemy też podać Nutrivine i Kurkumę.

A dziś trafiłam na cudny film. Muszę spóbować pójść tym tropem, do Domana dodać gesty – znaczenia. Co za komunikacja!!

http://www.zespoldowna.info/17-miesieczny-ksavier-z-zespolem-downa.html

Dobrej nocy!

