Chciałabym Wam napisać o nowym serwisie edukacyjnym, który może być pomocny do wielu zabaw z dziećmi. Jest to portal Kolorowe Zagadki www.kolorowezagadki.pl
Jak informują autorzy został on stworzony dla dzieci z zespołem Downa, ale nie tylko. Na pewno skorzystają z niego także dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych i uczniowie pierwszych klas szkoły podstawowej. Serwis składa się z obszernej bazy zdjęć oraz ćwiczeń opracowanych przez pedagogów specjalnych i logopedów.
Na stronie znajdziecie sześć działów: gry, zabawy językowe, zabawy logiczne i matematyczne, dziecko w społeczeństwie, biblioteka zdjęć, dziecko poznaje świat. Pierwsze cztery działy są przeznaczone dla starszych dzieci, w wieku przedszkolnym i szkolnym, więc ciężko ocenić mi ich przydatność. Wyglądają ładnie, do tego ciekawa, prosta grafika, jest kolorowo. Natomiast jedną z nich można wykorzystać do zabawy z maluchem takim jak Marysia. W bibliotece zdjęć znajdziecie kategorie według których
można wzbogacać słownik bierny. (my ostatnio sporo tego robimy z książeczkami, planszami i obrazkami). Zajrzałam do kategorii „ciało”. Ładne zdjęcia, miły głos lektora, ale nagle pomiędzy zwykłymi częściami ciała, których uczymy dzieci takich jak głowa, noga, oko, znalazł się mózg. Moim zdaniem jest to dziwne, bo takiej części ciała nie pokażemy dziecku w rzeczywistości, jest to bardzo abstrakcyjne i niekonsekwentne. Jeśli autorzy chcieli pokazać też wewnętrzne organy, to może trzeba było
pokazać nerki i serce, a tak mamy tylko mózg i szkielet, za to mamy kucyk i warkocz oraz aparat słuchowy, które częściami ciała nie są. Jednak zawsze bawiąc się z dzieckiem możemy takie rzeczy wyjaśniać, prostować albo omijać. W kategorii „ubrania” nie znalazłam już takich błędów, a dobór zdjęć bardzo mi się podoba. Na pewno znajdę kilka działów dla siebie. Zaletą jest duży wybór kategorii i na pewno długo będziemy się tym bawić.

Każdy z Was może zarejestrować się na tej stronie i otrzymać bezpłatny, miesięczny dostęp do jej zasobów. Natomiast ja mam dla Was (od autorów serwisu oczywiście 🙂 )  pięć 3-miesięcznych abonamentów. Otrzyma je pięć pierwszych osób, które napiszą pod postem na blogu imię swojego dziecka.  🙂 A jeśli używacie facebooka, to polećcie mój blog znajomym :-).stopka unijna KZ

