A może by tak wrócić na blog….
Dostałam dziś piękne zdjęcia z Łącka i chciałam się nimi podzielić. Jakie mam piękne dzieci. A do tego mądre niezwykle.
Dużo się u nas dzieje, a czasem ktoś dopytuje, co z blogiem, więc chyba wrócę. Może spróbuje raz w tygodniu, np. we wtorki robić wpis….
A dziś garść anegdotek i zdjęć…
Marysia kończy za miesiąc 3 latka, a Jaś 4,5…..kiedy to minęło…
A następna Fasolka rośnie….na wiosnę….

Marysia mówi sobie coś po swojego. Maciek na to:
– „Jasiek, co to Twoja Marysia mówi?”
Jasiek myśli, myśli i z powagą odpowiada:
– „Nie wiem. To jest jakieś babskie gadanie”


Pytam Jaśka, jak było w przedszkolu. Jaś:
– Fajnie, Pani nam opowiadała o Polsce, robiliśmy godło i Pani opowiadała nam, że była wojna i ludzie walczyli, żebyśmy mogli mówić po polsku. I powiedziałem, że mój pradziadek też o to walczył.

WOW! Jestem dumna! Opowiadaliśmy dzieciom o tym 1.11 przy grobach Dziadków….
A dziś akurat jest rocznica śmierci pradziadka, na pewno też jest dumny….

Mówię do Jaśka, że ładne znicze razem kupiliśmy. Jaś na to:
– tak, ładne wybrałem te czerwone. widzisz, warto mnie słuchać. Ja już tak mówię od 7 lat (mówi mój 4 latek) i naprawdę warto mnie słuchać……

a z innych sytuacji, to rano Marysia zdjęła prześcieradło z łóżeczka, Jasiek jak to zauważył, to skwitował:
– Ale się to prześcieradło rozhuraganiło….

Nie mogę wyjść z podziwu, co przedszkole robi z dziećmi.
Dziś Marysia, która mało jeszcze mówi na moją zachętę, żebyśmy powiedziały wierszyk, powtarzając za mną, miała inną koncepcję. jak powiedziałam „mamo, mamo” myśląc , że powtórzy, ona dokończyła: „co, co, co”. później już mniej wyraźnie „goście jadą”, i znowu sama „no to co” i cmok, cmok.
No szok!!
a przed chwilą przygotowywałam audycję muzyczną do przedszkola i leci sobie Marsz turecki Mozarta.
Jaś podchodzi i pyta:
– Mamo kto napisał ten utwór? (ta powaga w głosie)
– Mozart, to marsz turecki.
– a dlaczego turecki?
– nie wiem (aaaaaa!!!!!)
– może napisał go w Turcji?

365A9000 365A9198 365A9199 365A9327 365A9764 365A9909 365A9912 365A9967 365A9968

Fot. Joanna Dudziak, https://www.facebook.com/joannadudziakfotografia/

